Prava pacijenata
Pristup medicinskoj dokumentaciji
Sukladno čl. 23. i 24. Zakona o zaštiti prava pacijenata (NN 169/04, 37/08) pacijent ima pravo na pristup cjelokupnoj medicinskoj dokumentaciji koja se odnosi na dijagnostiku i liječenje njegove bolesti. Medicinska dokumentacija koja se uručuje pacijentu po završenom liječničkom pregledu, odnosno po završenom liječenju ne naplaćuje se, ali pacijent ima pravo o svome trošku zahtijevati presliku medicinske dokumentacije.
U slučaju smrti pacijenta, ako to pacijent nije za života izrijekom zabranio, pravo na uvid u medicinsku dokumentaciju ima bračni drug pacijenta, izvanbračni drug, punoljetno dijete, roditelj, punoljetni brat ili sestra te zakonski zastupnik, odnosno skrbnik pacijenta. Ove osobe imaju pravo o svom trošku zahtijevati presliku medicinske dokumentacije. Protivljenje uvidu u medicinsku dokumentaciju pacijent daje pisanom izjavom solemniziranom od javnog bilježnika.
I. UZ ZAHTJEV JE POTREBNO PRILOŽITI
Kada zahtjev podnosi osoba koja je ujedno pacijent: – preslika važeće osobne iskaznice.
Kada zahtjev podnosi osoba koja nije ujedno i pacijent za kojeg se traži medicinska dokumentacija, a koja je ovlaštena za uvid u preslik dokumentacije:
- preslika važeće osobne iskaznice podnositelja zahtjeva ,
- preslika važeće osobne iskaznice pacijenta ako je isti posjeduje, te
- dokaz o osnovi na temelju koje se zahtijeva medicinska dokumentacija (dokaz o srodstvu/ rodni list, izvadak iz matice rođenih ili umrlih, vjenčani list, punomoć, odluka nadležnog tijela itd.).
II. RJEŠAVANJE PO ZAHTJEVU
Zahtjev se predaje ispunjenjem obrasca koji se nalazi na dnu stranice uz koji se prilaže navedeno u točki I.
Podnositelj zahtjev i navedeno u točki I. predaje
- putem elektroničke pošte (tajnica@sbgoljak.hr).
- osobno na urudžbeno-prijamnu pisarnicu Specijalne bolnice za zaštitu djece s neurorazvojnim i motoričkim smetnjama ili
- putem pošte (na adresu: Specijalna bolnica za zaštitu djece s neurorazvojnim i motoričkim smetnjama , Goljak 2, 10 000 Zagreb
Zahtjevi se rješavaju najkasnije u roku 15 radnih dana od dana zaprimanja istih, a u slučaju da je potrebno dulje vrijeme za rješavanje, podnositelje zahtjeva se o tome obavještava telefonskim putem odnosno putem elektroničke pošte navedene u zahtjevu uz navođenje novog roka za rješavanje zahtjeva.
U slučaju da je Zahtjev nepotpun/neuredan, podnositelj se u roku od 5 radnih dana od dana zaprimanja zahtjeva poziva da isti dopuni/uredi. Podnositelj zahtjeva se na dopunu poziva telefonskim putem odnosno putem elektroničke pošte.
Zamolba za izdavanje medicinske dokumentacije
Pristup Zakonu o zaštiti prava pacijenata možete naći ovdje:
https://www.zakon.hr/z/255/Zakon-o-za%C5%A1titi-prava-pacijenata